Nog maar 8 dagen! - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu Nog maar 8 dagen! - Reisverslag uit Rhoon, Nederland van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu

Nog maar 8 dagen!

Door: Christiaan

08 Februari 2015 | Nederland, Rhoon

Aan mij de eer om het spits af te bijten met het schrijven van de blogs!
We zijn nog in Nederland, en volop bezig met de laatste voorbereidingen, de laatste dingen worden gekocht, plannen gemaakt, zonnebrand en deet factor 50 (factor 40 is naar wat ons vertelt is veel te weinig, 'je wordt lek gestoken!') wordt ingeslagen, en tussendoor moet er ook nog 'even' voor de toetsweek, die ik nu ontwijk door het schrijven van deze blog, geleerd worden. De constante vraag 'wanneer gaan jullie nou precies?', 'Wat gaan jullie nou precies doen?' en meer van dat soort 'W' vragen zorgen ervoor dat bij ons de zin om te gaan ook met de seconde toeneemt. Maar neemt de vakantiestress ook toe?

Misschien is het geen stress, maar gewoon de 'gezonde' zenuwen. Het is namelijk niet zomaar even iets om, als middelbare scholier deze reis te gaan maken. En voor de begeleiders, mevrouw Tamerius en meneer Berkhof, is het volgens mij nog moeilijker, want zij moeten daar ook nog eens 12 dolle jongeren in de gaten weten te houden. Maar dat zal goed komen, we zijn immers goed voorbereid, en zijn allemaal echt ontzettend enthousiast om er daar iets ontzettend bijzonders van te maken, voor zowel onszelf, als voor de kinderen natuurlijk!

De enige zure appel die ons nu nog te wachten staat, is de toetsweek. Want, met deze reis in je hoofd, het aftelmechanisme dat aan zijn einde komt, is het lastig om ook nog te denken aan de aankomende week vol repetities en leerwerk.

Laten we ons daar ook maar niet teveel (maar ook niet te weinig) zorgen om maken, er staat ons immers een fantastische ervaring te wachten. Over ongeveer 180 uur en 52 minuten zitten we in het vliegtuig, op weg naar de school, ons onderkomen voor een aantal dagen in India! Als je daarover nadenkt, voel je de adrenaline door je lichaam heen gaan.

Om Godfried Bomans te citeren: 'De kunst van te leven is thuis te zijn alsof je op reis bent'. Laten we hopen dat jullie allen hetzelfde ervaren als jullie de volgende weken onze blogs lezen!

Tot over iets langer dan een week, bij onze eerste blog vanuit India!

Bida! (samen met Namaste tot nu toe de enige woordjes die ons zijn geleerd)

Christiaan

• 08 Februari 2015 - 20:27

Lena Schermer:

Hallo Christiaan en medeleerlingen,

Ik hoop dat jullie straks net zo onder de indruk zijn van India als ik. Arm en rijk liggen in India naast elkaar. Je kunt vanuit een prachtig hotel uitkijken op een enorme sloppenwijk. Maar de kinderen zijn zo lief en zo blij met alle aandacht die ze krijgen. Dat is echt hartverwarmend!
    Pas wel op met eten, en doe 1 ding ZEKER niet: ijsjes eten!!
    Heel veel plezier en ik kijk nu al uit naar de verhalen en foto's!

• 09 Februari 2015 - 18:21

Paula:

Hoi nieuwe India-gangers!

Ik wil jullie alvast heel veel plezier en een hele mooie tijd in India wensen!
    Uit ervaring weet ik dat dit zeker gaat lukken.
    Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op jullie dat jullie gaan en wij niet nog een keer mogen :)
    Geniet van elke seconde, vooral op de school en met de kindjes, want het is veel te snel weer voorbij!
    Voordat je het weet zit je alweer in het vliegtuig naar het koude Nederland.
    Ik ga jullie zeker volgen om jullie India ervaringen te lezen!
    Nogmaals heel veel plezier en geniet ervan!

veel liefs,
    Paula, India-ganger van vorig jaar

• 10 Februari 2015 - 07:42

Mette:

Wat een zenuwen he? Vandaag, precies een jaar geleden, stonden wij op het vliegveld op het punt te vertrekken. Ook dat waren zenuwen, zenuwen, en heel veel enthousiasme.

Ik wil jullie ook heel veel succes wensen met de toetsweek, want dat is op dit moment niet de makkelijkste opdracht!
    Heel veel plezier voor over een week en geniet er enorm van, ik weet dat dat moet lukken en ik verheug me nu al over de foto's en berichten die gaan komen!

Have a great time together!

groetjes, Mette (vorig jaar India)

• 10 Februari 2015 - 09:02

Rosa:

Heel erg bedankt, plezier zullen we zeker hebben! :)
    Jullie ook heel veel succes mer je toetsweek!

• 15 Februari 2015 - 13:50

Peter:

Heel veel plezier daar en geniet van de ervaring
    voorzichtig en Let op elkaar

Gr je neef

• 15 Februari 2015 - 20:32

Anneloes Van Voorden:

Lieve Indiagangers,

Ik wens jullie een onvergetelijke en natuurlijk ook leerzame reis toe !
    Benieuwd wat jullie allemaal zullen meemaken in het verre India.

Gros bisous X

Madame Van Voorden

• 17 Februari 2015 - 15:31

Ria Winterswijk:

Hoi lieve Indiagangers,

Goed aangekomen in het warme India? Wij wensen jullie allemaal heel veel plezier met alles wat jullie gaan beleven. Ik weet zeker dat jullie na deze reis een levenservaring rijker zijn. Pas goed op elkaar en geniet ervan. Xx

Groetjes van Ria en Herman

• 17 Februari 2015 - 18:22

Jacqueline En Jos:

Hoi allemaal, veel plezier in het ontdekken van een andere wereld cultuur, geniet er van en wees voorzichtig, dikke knuffel uit het koude capelle aan den ijssel