Eindelijk... - Reisverslag uit Bangalore, India van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu Eindelijk... - Reisverslag uit Bangalore, India van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu

Eindelijk...

Door: Elisa

17 Februari 2015 | India, Bangalore

WE ZIJN ER! Na wekenlange voorbereidingen, veel spanning, Hepatitis A en B injecties, 3 foutmeldingen bij de visumaanvragen (‘Oh shit, paspoort meenemen was ook wel handig’ = Bart, ‘Uhh… hoe heet ik ook alweer?’ = Ewout en ‘Geboorteakte? Vast niet nodig joh’ = Rosa), die beruchte toetsweek, wat slapeloze nachten, een hele lange vliegreis via Mumbai, een paar onderweg gekeken films, vele lachbuien, maar ook heel veel moeheid zijn toch echt eindelijk in Bangalore aangekomen! De kop is eraf, de toon is gezet, ons werk hier kan beginnen! Stuk voor stuk hebben we heel veel zin in de week die ons te wachten staat en kunnen we deze bijzondere reis stiekem nog niet echt beseffen. Via deze site zullen wij, zoals de meesten van jullie weten, een blog bijhouden. Hier kunnen jullie lezen wat wij dagelijks doen en al onze ervaringen meemaken. Hierbij onze allereerste blog vanuit India!

Het begon allemaal op 16 februari om 05:30 op Schiphol. Onze eerste vlucht richting Mumbai zou om 09:05 vertrekken. Dit was dus afscheid nemen van onze ouders en vrienden, inchecken, paspoortcontrole, door de douane en noem maar op. Nadat een aantal ‘illegale dingen’ uit onze koffers waren gehaald, mochten we dus echt het vliegtuig in. Vol spanning hebben we allemaal erg genoten van onze tijd in het vliegtuig, we konden films kijken en kregen door en door eten aangeboden. We hebben onder andere over Italiaanse bergen en over de Egyptische zee gevlogen, een heel mooi uitzicht dus. Nadat wij 6976 kilometer met dit gigantische vliegtuig hadden gevlogen, kwamen wij aan in Mumbai. Nog een paar uurtjes gewacht en toen door met het vliegtuig richting Bangalore. Daar aangekomen werden we vriendelijk door Sem en Shoba begeleid en gingen we met het schoolbusje van de Riha Communtiy School naar de stichting Yuvalok om daar vervolgens de kamers in te delen, onze bedden op te maken en een beetje bij te komen van de vermoeiende reis.

Om 7 uur mochten wij aanschuiven bij het voor ons klaargemaakte ontbijt en daarna gingen de meesten van ons toch echt die gemiste uurtjes van slaap inhalen. Vervolgens was het dan tijd om, als je nog tijd had, wat spelletjes te spelen (zoals het gewelddadige Jungle Speed en het toch wel veilige Koehandel) en te lunchen. Hierna hadden we nog even wat tijd voor onszelf en toen gingen we met z’n allen naar Bangalore. Daar hebben alle meiden een sari gekocht, die morgen voor ons op maat wordt gemaakt. Ook hebben een aantal mannen een pak laten maken. We hebben nog wat door de stad zelf rondgelopen en hebben hierbij veel ‘vervreemde’ blikken van meestal Indiase mannen gekregen. Toen was het echt tijd om terug te gaan, er stond een heerlijk klaargemaakte maaltijd op ons te wachten. Dit was wel even bijkomen, iedereen was erg moe en gesloopt. Na het eten nog even een vergadering met de groep gehad en nu is het tijd om te weerwolven.

Voor de rest zijn we dus veilig aangekomen, moeten we allemaal nog een beetje bijkomen en zijn er nog geen zieken gevallen. Gelukkig maar.

Heel veel liefs en groetjes vanuit Bangalore! Tot de volgende blog!
Kusjes Elisa en natuurlijk de rest van de groep.

P.S. Al die ‘illegale dingen’ in onze koffers bestonden uit: een aantal bussen deo en zonnebrand van Annelieke, een paar nagelknippertjes van Annelieke , twee potten Nutella van Bart, het gitaartangetje van Bor, heel wat volle flesjes water en een superscherpe knutselschaar van mijzelf. Lekker bezig dus ;)

• 17 Februari 2015 - 17:05

Annelies Mons:

Ha Elisa....(en alle anderen)
    Goed om van je te horen en leuk om te lezen! Dat jullie zijn geland, wist ik al (... ik heb jullie reis via 'FlightAware' gevolgd en gezien wanneer jullie waar uit 'hingen' en heb de screenshot-jes illegaal op je India-facebook-pagina geplaatst voor alle anderen die zich ongerust maakten ... ;). Het echte 'landen' moet nog komen, eerst maar even 'aarden' op Indiase grond. Heel veel succes en plezier met een dikke smokkerd voor iedereen!

• 17 Februari 2015 - 17:13

Adrian Vrijenhoek & Mette Lammers:

Lieve allemaal,

Super goed om te horen dat jullie zonder al te veel kleerscheuren die vliegveldheisa en douanepaniek hebben doorstaan! Echt leuk om zoveel herkenbare dingen terug te lezen!
    We willen jullie super veel plezier wensen met het verdere verblijf in India, en specifiek morgen wanneer de saree-man komt. Want dat, ja dat is écht leuk. Sterkte daarmee.

Veel liefs uit Nederland,
    Adrian&Mette
    {Shout out Marnix India crew 2014}

p.s. weerwolven omg :')

• 17 Februari 2015 - 17:22

Joop:

Hallo Indiagangers,
    Veel succes, plezier en geluk. Doe de docenten, Shoba en Sam de groetjes.
    Pas een beetje op met 'koehandel' daar in India. :-)
    Je weet maar nooit.

• 17 Februari 2015 - 18:04

Sophia Mons:

Lieve Elisa en andere Indiagangers,

Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat jullie EINDELIJK zijn aangekomen! Die eerste dag is het heftigst, nieuwe geuren, nieuwe kleuren, hoge temperaturen; geef je ogen (oren, smaakpapillen, neus) goed de kost, want het is allemaal de moeite waard!
    Ik heb al een aantal keer de vraag gekregen of ik 'mn zusje al mis', en op dit moment valt het nog wel mee, maaaaar... dat komt sowieso nog wel (Stiekem ben ik een beetje jaloers zelfs).
    Vandaag ben ik op een meeloopdag Algemene Sociale Wetenschappen in Amsterdam geweest & heb ik ook met Jeroen (ja, Kaars) een werkcollege gevolgd & ik heb hem meteen jullie blog laten zien, weer een nieuwe fan erbij!
    Heeeeeeel veel plezier/succes/mooie momenten toegewenst en ik kijk nu al uit naar een nieuwe blog.
    Dikke kus van je zus!

• 17 Februari 2015 - 18:09

Joël:

Super leuk om te horen allemaal. Die zonnebrandcreme klinkt wel gevaarlijk. Heel veel plezier

• 17 Februari 2015 - 19:19

Cor En Mirjam:

Hoi Elisa en alle anderen,

fijn om te lezen dat jullie veilig en wel in Bangalore zijn aangekomen.
    Wij wensen jullie een super en veilige tijd toe.
    Geniet ervan.

Groetjes van Cor, Mirjam, Elisa & Jonathan.

• 17 Februari 2015 - 19:49

Nathalie Van Den Bos:

Beste Indiagangers,

heel veel plezier met elkaar en geniet van de mooie momenten!

Groetjes, mw. Van den Bos

• 17 Februari 2015 - 21:08

Cees Kom:

Beste Indiagangers,
    Mooi verslag van jullie reis! Goed te lezen dat jullie van goed zijn aangekomen. Geniet van de overweldigende geuren, kleuren en de zon daar!
    Succes met alles wat jullie gaan doen daar.
    Hartelijke groet,
    Meneer Kom

• 17 Februari 2015 - 21:10

Sascha:

Hallo allemaal

Wat ben ik blij dat jullie veilig zijn aangekomen erg spannend
    Blij vanmorgen een berichtje te hebben gekregen van dochter lief
    Heel veel plezier en geniet ervan het is zo weer voorbij
    Dikke knuffels voor allemaal speciaal voor me meisje
    Kus voor michelle

• 17 Februari 2015 - 21:11

Ria Winterswijk:

Hoi Michelle en alle anderevandevan de groep,

Wat leuk om nu al wat van jullie op de blog te kunnen lezen.De reis zal best heel vermoeiend zijn geweest, hoop dat jullie lekker kunnen uitslapen na de lange reis. Morgen of voor jullie straks heel veel succes met wat jullie gaan ondernemen.Ik ben benieuwd naar het volgende verslag op de blog. Heel veel knuffels voor jullie allemaal en speciaal voor Michelle. Xxx

Groetjes Ria

• 18 Februari 2015 - 10:00

Janneke En Maaike :

Lieve Indiagangers!
    Wat leuk om jullie blog te lezen en zoveel herkenbare dingen te zien!
    Zoals er al zo vaak tegen jullie is gezegd; Geniet van elk moment want je voor je het weet is het alweer voorbij!
    Nog heel veel plezier de komende dagen bij het lesgeven. Dat gaan zeker weten de mooiste dagen van deze reis worden!
    We zijn alweer benieuwd naar de volgende blog!

Groetjes Janneke en Maaike (oud-Indiagangers)

• 18 Februari 2015 - 10:37

Stoutjesdijk:

Lieve michelle
    Ik hoop dat je een te gekke tijd hebt,in het verre india.
    Geniet er van.een dikke kus van tante alie voor jou,en een knuffel voor jullie allemaal

• 18 Februari 2015 - 11:08

Oma Els :

Lieve michelle Gelukkig ben je goed aan gekomen vind je het leuk daar hoe is de reactie van de kinderen daar je had ook al een sari gekocht he wat voor kleur heeft het hoop dat je het naar je zin hebt veel liefs van opa en oma ×××××××××××××××××

• 18 Februari 2015 - 16:12

Yolande De Beer:

Ha lieve leerlingen en collegae,

Fijn dat het weer goed is gegaan met de reis. Wat een land, he! En straks al die kinderen die naar jullie komst uitkijken! Laat alle indrukken maar gewoon over je heen komen en geniet van al het nieuwe en onbekende.
    Groetjes van mw De Beer