Loomende leraar en Religious Rock - Reisverslag uit Bangalore, India van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu Loomende leraar en Religious Rock - Reisverslag uit Bangalore, India van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu

Loomende leraar en Religious Rock

Door: Rosa

19 Februari 2015 | India, Bangalore

Namaste Nederland!
Vandaag was de 3e dag van deze fantastische Indiareis en onze 2e lesdag. We zaten vandaag weer om half 9 aan het ontbijt en ondanks de (voor sommigen) korte nacht, was iedereen weer super enthousiast. Na het ontbijt werden de meiden opgemeten zodat de naaisters het topje voor de sari’s konden maken en om 10 uur begon de lesdag. Helaas hadden we maar tot de lunch, omdat Shoba (onze begeleidster) een uitstapje had gepland. Iedereen begon met zijn/haar eigen groepje, maar om ongeveer half 12 kwam iedereen (toevallig) beneden bijeen. Veel meiden gingen mee loomen met het dansgroepje en de jongens gingen voetballen met het sportgroepje. Ook de kinderen van de bouwvakkers naast de school waren erg enthousiast, vooral vanwege de bellenblaas! En behalve de kinderen, deed onze leuke loomende leraar (de sportbegeleider) ook gezellig mee.
Zo’n 1,5 uur hebben we met z’n allen gerend, gevolleybald, gevoetbald, geloomed en vooral heel erg veel plezier gemaakt! Alle begeleiders hadden rode wangen ;)

De bedoeling was om na de lunch direct weg te gaan, maar ja, we zijn in India, dus het moest natuurlijk weer anders lopen. We bleken een uurtje later weg te gaan dus Amber en ik (Rosa) gingen even onze kleding wassen, wat uitliep op een heel nat balkon met veel schuim en nog steeds niet super schone kleding… ;)
Na het wassen gingen we in de bus naar het wat luxere gedeelte van Bangalore. We gingen naar een bioscoop midden in een groot winkelcentrum. We keken ‘MSG, de messenger of god’; een typische Bollywood film van bijna 4 uur, die geheel in het Hindi gesproken werd zonder ondertiteling. Of de film leuk was, weten we dus niet precies, maar gezien de special effects en de duur van de film waren we het er allemaal mee eens dat dit (verreweg) niet de leukste film was die we ooit hadden gezien. Wel hebben we allemaal lekker bijgeslapen. Na de film gingen we met z’n allen eten in een restaurant in de mall, en weer terug naar huis, die nog gevolgd werd door een vergadering.

We kijken nu al uit naar morgen, om na lekker geslapen te hebben de kinderen weer les te kunnen geven. 
Namens de hele groep heel veel liefs vanuit India en tot morgen!
Rosa

• 19 Februari 2015 - 20:39

Sascha:

Hallo allemaal heerlijk om te lezen dat het daar goed gaat jullie vele leuke spelletjes
    En dansles doen met zelfs de leraren erbij
    Fijn zo op de hoogte te blijven van alle gaande dingen die jullie mee maken

Groetjes mama van Michelle en xjes voor iedereen

• 19 Februari 2015 - 22:06

Dhr. Kolet:

Hoi allemaal,
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen!
    Brengt goede herinneringen boven aan de India-reis van 2013. En aan jullie verhalen te lezen beginnen jullie het vak van docent echt te waarderen. Geniet er nog maar even van. Maken jullie ook nog wel een beetje foto's en filmpjes?
    Groeten aan de hele groep, aan Sam en Shoba, aan uncle Jimmy en aan de kokkin!
    Kolet

• 19 Februari 2015 - 22:41

Paula:

Hoi allemaal!
    India is geweldig he?
    Ik zag op de foto's van jullie groepjes heel veel bekende gezichtjes van vorig jaar!
    Is het gelukt om de kaartjes te geven? En zo ja, wat vonden ze er van?
    Nog heel veel plezier en doe de groetjes aan de kindjes!

liefs,
    Paula, Indiaganger 2014

• 19 Februari 2015 - 22:55

Oma Els :

Lieve michelle het is leuk om jullie zo te volgen ben blij dat jullie het allemaal zo naar jullie zin hebben veel liefs van opa en oma ×××××××××××××××××

• 19 Februari 2015 - 23:01

P.J.v.d.Kaaij:

Hallo Indiagangers,

Heel apart om jullie avonturen in India mee te kunnen maken.
    En met deze reis maken jullie elkaar toch heel anders mee dan op school.
    Hele gezellige dagen daar en geniet ervan.
    Een speciale groet aan Christiaan van der Kaaij van Oma en Opa van der Kaaij

• 19 Februari 2015 - 23:39

Annelies Mons:

Mooie titel van een leuk verslag! Het plezier spat er vanaf (niet alleen van 'de was'...) Heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben! India walst over jullie heen, 24 uur op een dag is véél te kort. Ook ik ben reuze nieuwsgierig naar bijpassende foto's op dit blog (niet iedereen heeft Facebook...).
    Veel liefs en nog meer plezier toegewenst, met de groeten van de moeder van Elisa - X-je

• 20 Februari 2015 - 10:13

Sophie V Waasbergen :

Hallo allemaal!
    Leuk om te lezen wat jullie meemaken!
    Wat een mooi avontuur :)))
    Wij leven met jullie mee terwijl het hier regent :(

Heel veel plezier, groeten en liefs (voor Ewout ,)

Sophie

• 20 Februari 2015 - 13:46

Nienke :

Lieve indiagangers,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Heel veel plezier verder en geniet ervan.

Groetjes Nienke

• 20 Februari 2015 - 13:52

De Vier Musketiers:

Lieve lieve lieve indiagangers,

Wat ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen.
    We krijgen zelf nu heel erg heimwee naar India, bij het zien van al die foto's :')
    Speel veel weerwolven op het dakterras, want dat is de definitie van plezier. (vooral in het donker)
    We willen jullie ook alvast heel plezier wensen in Mysore.
    EN HEEL VEEL LIEFDE AAN DE KINDJES <3 <3

Kusjes Liefde Saus Kaas,

Mette
    Paula
    Adrian &
    Nienke

• 20 Februari 2015 - 14:19

Jacqueline Tante Michelle:

Hoi allemaal, leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken daar, met de kinderen die dankbaar zijn met het Hollandse eten, thuis mopperen we wel eens bah niet lekker genoeg, maar daar zie je dat het anders is, wordt je weer heel blij met wat je hebt, fijn dat jullie het leuk hebben en veel leren van elkaars cultuur, geniet van deze ervaringen, en maak plezier als het kan.
    Dikke knuffel Michelle en de hele groep, ben trots op jullie