The wheels on the bus - Reisverslag uit Bangalore, India van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu The wheels on the bus - Reisverslag uit Bangalore, India van MarnixnaarIndia2015 - WaarBenJij.nu

The wheels on the bus

Door: Michelle en Iris

20 Februari 2015 | India, Bangalore

De dag begon goed. Iedereen stond op tijd op en terwijl we aan het ontbijt zaten bespraken we wat we zouden gaan doen. De derde lesdag was alweer aangebroken. De kinderen en wijzelf worden elke dag enthousiaster. Ze waren erg blij om ons weer te zien en ze wilden gelijk met de workshops beginnen. Alle begeleiders doen ook enthousiast mee met de workshops. Bij ons groepje (dans) deed de begeleidster bijvoorbeeld leuk mee met het ballonnenspel. De kinderen zijn nu ook helemaal verslaafd geraakt aan loomen en de twee vuilniszakken met loombandjes beginnen nu langzaamaan op te raken. De kinderen willen echter steeds meer armbandjes maken (ook voor ons). Het valt ons op hoe dankbaar de kinderen zijn voor alles wat we ze geven. Ze zijn bijvoorbeeld al heel erg blij met stickers en rietjes. Ook willen ze heel graag alles delen met hun familie en leraren (en ons). Toen wij ze bijvoorbeeld stroopwafels gaven, wilden ze dit graag mee naar huis nemen om dit te geven aan hun broertjes en zusjes.

Om drie uur ’s middags, na het lesgeven, gingen we naar winkelstraten in het centrum van Bangalore. We moesten in groepjes (in ieder geval met minimaal één jongen erbij) twee uur en driekwartier zelfstandig gaan rondlopen. Dit duurde best wel lang, vooral omdat je door de drukte en het vele verkeer erg snel moe werd. Ook waren er niet echt leuke winkels om iets te kopen. Wel hebben we voor het eerst kennis gemaakt met afdingen (zo hebben sommigen een ‘’echte’’ Ray-Ban bril gekocht voor minder dan €2,-). Uiteindelijk belandden we dus allemaal in de KFC (dit was het enige restaurant wat we vertrouwden qua eten), om iets te drinken/eten en de tijd te doden.

Er leek niets aan de hand te zijn toen we niets vermoedend de vertrouwde Yuvalok bus instapten en wegreden, het drukke verkeer in zoals we dat gewend zijn van Bangalore. Maar toen sloeg het noodlot toe…

Het was zeven uur ’s avonds en al donker. Ineens sloeg de motor af midden op een druk kruispunt. De chauffeur probeerde de bus nog te redden, maar het was al te laat. Ondertussen stonden er om de bus allemaal auto’s, tuk tuks, bussen, brommers, etc. keihard te toeteren, zoals gewoonlijk. Iedereen moest zich het verkeer in wagen om met z’n allen de bus te duwen. Dit was een aardig lastige klus, vooral omdat het wiel ook nog eens vast kwam te zitten. Maar uiteindelijk is het ons gelukt om de bus aan de kant te krijgen en werden we met twee auto’s van Yuvalok opgehaald. We hebben het gelukkig dus overleefd en zijn eigenlijk wel blij dat we dit avontuur hebben mogen meemaken.

Wij kijken nu al uit naar morgen en hopen nog veel meer avonturen te gaan meemaken in het verre India. Nu gaan we allemaal lekker slapen om bij te komen van deze dag.

Bida!

Michelle en Iris

• 20 Februari 2015 - 19:15

Joop:

Heel leuk jullie verhalen te lezen. Bedankt voor de moeite om ons op de hoogte te houden.

• 20 Februari 2015 - 20:06

Oma Els :

Lieve michelle een aardig avontuur Gelukkig goed afgelopen ben blij dat je het naar je zin hebt liefs en een dikke knuffel van opa en oma ××××××××××××××××

• 20 Februari 2015 - 20:19

Liesbeth Van Muiswinkel/ Oma Van Annelieke:

Lieve Annelieke, wat is het bijzonder dat we op deze manier met jullie kunnen meeleven. Prachtig om te lezen hoe blij de kinderen zijn met alles wat jullie hebben meegenomen. De loombandjes - ik kan het me voorstellen hoe leuk dat is om er mee te werken; en nu is de bodem in zicht?
    Wanneer is de Indiase outfit klaar? Krijgen we vast een foto van!
    Genieten van elke dag; liefs. oma

• 20 Februari 2015 - 20:21

Wil Van Der Kroft:

Lieve allemaal, heel leuk om elke dag te lezen wat jullie weer zo hebben meegemaakt. Vandaag dus het verkeer. Die warboel en kakofonie in India zal jullie lang bijblijven, denk ik. Nog veel plezier iedereen! Kus voor Rosa!

• 20 Februari 2015 - 20:52

Ria Winterswijk:

Hallo Michelle en andere Indiagangers,
    wat een verhaal, spannend hoor jullie zullen wel gedacht hebben wat gebeurd er allemaal met die bus en dan nog duwen met zijn allen in die warmte, dat is best heavy, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Leuk ook wat jullie allemaal met de kinderen doen? Vonden ze de stroopwafels lekker? Ik ben benieuwd of jullie ook Indiaas snoep hebben geproefd? Nog heel veel plezier daar allemaal, heel veel knuffelsen groetjes vanuit een koud en nat Nederland.
    XxxRia en Herman

• 20 Februari 2015 - 21:08

Mulder Opadirk En Omajorie:

Lieve Iris en mede Indiagangers

Verrassende belevenissen voor jullie in dat verre onbekende land . De kinderen ontroeren jullie
    met hun zorg voor broertjes en zusjes thuis en het willen delen met hen .
    Een hilarische gebeurtenis met de bus .Schrikken en lachen en nooit meer vergeten.

Een bioscoopervaring van vier uur kijken, luisteren en niet verstaan , een goed moment om slapend door te brengen of waren de beelden zo romantisch dat jullie je ogen niet van het scherm konden losmaken ?

Heel veel lieve groeten Iris voor jou , je vriendinnen en mede Marnix (ianen)

• 20 Februari 2015 - 21:28

Cees:

Spannende verhalen! Midden in Bangalore een bus duwen. Kijken jullie verder ook een beetje over de grens? KFC ipv curry...
    Leuk om te lezen dat de kinderen zo enthousiast zijn. Geniet van jullie reis!
    Hartelijke groet,
    Kom

• 20 Februari 2015 - 23:09

Oma Korporaal:

Lieve Annelieke, wat leuk dat je het allemaal zo naar je zin hebben!! van mama hoor ik al je verhalen. Ik kijk uit naar de foto's . De loombandjes die je hebt meegenomen worden goed gebruikt. Fijn hoor! Wat doen jullie veel indrukken op. Je geniet vast en zeker van de glunderende gezichtjes van de Indiase kinderen.
    Veel liefs en nog een fijne tijd met elkaar in India.
    kus van oma Korporaal

• 21 Februari 2015 - 00:02

Annelies Mons:

Wat een spektakel, jullie beleven nog eens wat! Wij moeten het doen met een weekendje Schoorl

• 21 Februari 2015 - 00:02

• 21 Februari 2015 - 00:03

• 21 Februari 2015 - 00:11

Sophia Mons:

Lieve allemaal,

Wat typisch is dit! Gelukkig zijn jullie allemaal weer veilig teruggekomen en een ervaring rijker. Echt een topactie trouwens dat jullie loombandjes hebben meegenomen, leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn.
    Gister hebben mama en ik lekker Wie is de Mol gekeken, maar ik zal niks verklappen. nu dus een berichtje vanuit Schoorl, het is hier supergezellig!
    Wij kijken hier allemaal uit naar de foto's en filmpjes!

Heel veel liefs,
    Sophia

• 24 Februari 2015 - 22:33

Even proberen....

• 24 Februari 2015 - 22:41

Annelies Mons:

Hé, het lijkt erop alsof reageren weer lukt... Afijn, wij hebben onze zinnen verzet in Schoorl en Elisa moet heeel veeel groeten hebben. Om te weten hoe het met jullie gaat, breek ik in op Facebook. Thuis is het opvallend stil maar jullie dikke pret zo te zien! Nog veel plezier en liefs toegewenst.

• 26 Februari 2015 - 17:30

Selena:

Hoi Michelle en de andere indiaatjes
    Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben, maar zo te lezen zit dat wel goed. Een goede terugreis nog gewenst!

Groetjes! <3